Raport o stanie środowiska – zajęcia w terenie.
Uczniowie klas 1 i 7 na podstawie zajęć terenowych pod okiem wychowawców sporządzili raport o stanie środowiska
w którym żyjemy. Klasa 1 podczas wyprawy badawczej do źródełek w Słodkowie Trzecim oraz w okolice stawów w Stróży miała za zadanie obserwować tereny znajdujące się z dala od ulicznego ruchu i zanieczyszczenia środowiska. Zajmowali się monitoringiem powietrza, wody i gleby. Badali pH wody w rzece Stróżce oraz Wyżniance, stopień czystości wód w różnych odcinkach rzeki(pomiar temperatury, badanie zapachu, przejrzystości, obecności różnych organizmów, obserwacja otoczenia zbiorników, w których próby zostały pobrane).
Uczniowie z klasy VII zaś badali wpływ zanieczyszczeń na drzewa iglaste w malowniczych wąwozach w okolicy szkoły oraz wzdłuż drogi S19 (obserwacja ilości porostów na drzewach iglastych oraz pędów świerka z miejsca narażonego na zanieczyszczenia oraz z miejsca o czystym powietrzu-okolic badanego terenu. Odcięte pędy wstawiono do wody i liczono igły, które każdego dnia opadły).Pędy drzew rosnących przy drodze straciły więcej igieł niż te z okolic opisanych wąwozów czy źródełek w Słodkowie Trzecim. Świadczy to o tym, że długotrwałe działanie zanieczyszczeń na rośliny prowadzi do zakłócenia ich funkcji obumierania.
Z Raportu uczniów wynika, że zarówno powietrze jak i badana woda, są w lepszym stanie w okolicy źródełek, i wąwozów, które są oddalone od zanieczyszczeń emitowanych przez rury wydechowe samochodów, niż w miejscu o silniejszym natężeniu emisji zanieczyszczeń.
Uczniowie zaobserwowali, że na drzewach rosnących wzdłuż ulicy nie tylko nie ma porostów, te drzewa są bardziej podatne na atak pasożytów takich jak Hubiak pospolity, czy półpasożytów, takich jak jemioła.